onsdag 4 april 2012

Bara en vanligt härlig dag

Hej på er, allihopa!

Nej, inte ett enda missnöje tänker jag skriva om idag.  Jag har varit jätteduktig idag. Jag är fantastisk, helt enkelt.  Nu har jag jobbat i tre dagar utan sjukskrivning å japp, jag har inte dött än, även om jag är svintrött. En dag i taget, nu. Skövde kommun ska INTE knäcka mig. Det som inte dödar – det härdar! Barnen behöver sin mamma. Adam sa idag:
"Mamma jag har läst att alla människor som fått klättra i dörrposterna i sin barndom har haft en bra barndom. Jag har haft en bra barndom!" 
Å vad härligt! ÅÅÅÅÅÅh vad härligt!!! Jaaa Adam, jag vill att du kommer ihåg just sådant, som klättrande i dörrposter och INTE skitet som drabbat dig i skolan.
Jobb, barn, stallvänner, hästar och solsken, allt det där räddar mig.
Jag har varit högeffektiv på jobbet idag. Jag har skickat ut en så kallad ”Relationshandling Brand” gällande en stor ombyggnation i en verkligt stor industribyggnad i Skaraborg, ett projekt jag varit involverad i sedan juni 2010.

Det sköna med mitt jobb är att man får ett ”avslut” i varje projekt. Man blir färdig med saker, man projekterar, omarbetar, samordnar och anpassar med andra medkonsulter (el, mark arkitekter, konstruktörer, byggare, installationsprojektörer, styr- och reglerfolk, you just name it...) Jag bevakar regelverk gällande byggnadstekniskt brandskydd, brandfarliga och explosiva varor, jag försöker komma med tekniska lösningar som passar med aktuella verksamheter.
Det är ju just det där med samarbete som är så roligt. Vissa projekt blir bara sådär lysande bra. Jag har ”världens smartaste och snällaste kollega”, äh jag är inte så dum själv heller, men när jag har tryckt ur mig fyra tänkbara tekniska lösningar, men inte är riktigt nöjd med någon av dem, tja då frågar jag min kontorskompis… å tja, ofta har han minst lika många tänkbara lösningar till att komma med. (Känns som att vi två, han och jag, borde föreläsa i Skövde kommuns skolor. Vitsen med samarbete, fördelarna med prestigelöshet, vinsterna med att våga säga att: ”Hjälp mig du, som är bättre än jag på detta”, men framförallt vitsen med att kunna samarbeta med människor som är diametralt motsatta en själv gällande personliga egenskaper.)
Det är det fina, det, samarbeten mellan människor som är totalt olika. DÅ BLIR DET SOM ALLRA BÄST!
Nja, jag blir aldrig klok på folk som inte fattar det här…
Jo, jag är säker på att jag skulle kunna sätta ihop ett gäng människor i Skövde kommuns högsta skolledning, människor från olika delar av mitt liv (grundskolekompisar, karatekompisar, stalltjejer, brandisar, byggfolk, kursare från Lund, vänner och bekanta, osv.…) och skapa en helt annan företagskultur i Skövde kommuns skolverksamhet. Jag vet att det går. Vi skulle kunna ha världens bästa skolor här i kommunen.
Jo, jag har varit mitt egna ”kära gamla jag” idag. Full fart, effektiv men ändå en livsnjutare, ja allt det där i ett enda paket som är så härligt.
Så jag väljer att mata in en massa bilder från min underbara dag idag, helt enkelt. En endaste dag av mitt liv.
Kram alla människor som finns runtomkring mig och gör mitt liv härligt.
Adam och Magnum finslipar inför långfredagens tävlingar. Härligt!
 Goa kompisen Jessica!

Emil å Chemp i programmet LC:1 , ser fint ut, grabbar!

Mammorna mysfikar med barnen ridtränar! 

 Skål!

Detta blir en farlig konkurrent, ha ha. Snyggt ridet, Jessica! 

 Emma på sin underbare Godde! Bra som vanligt!

 Suck morsan - måste du plåta jämt? "Ja, det måste jag!"




  Emma- å Julia-mamma, Lena, å så Jessica efter träning å innan hemfärd å så kommer vi hem till   Spirre å Trazan i hagen!

 
 Lilleman är familjens hund. Bollar är kul tycker han, fast han är katt!

 MIN BOLL!

 Hmmmmmm!


Å så har min underbara svärmor umgåtts med Lukas å hans kusiner å hunnit fixa nya påskgardiner till oss när vi kommer hem, men påskpyntet har jag faktiskt fixat alldeles själv! Jopp! Jag kan när jag vill...., se å häpna... ha ha ha
Catwoman

Inga kommentarer: