fredag 28 september 2012

SEXIT - DEL 1


Näe vad jag är less på att ägna min uppmärksamhet åt ”dumvuxna”.
Varför det, egentligen, när det finns så många härliga ungdomar som ger mig å hela min familj skön livskraft.

Det är fredag och jag kommer plötsligt på att:
”Näe nu måste jag börja snacka lite sex och erotik.”

Eftersom jag jobbar med Brandskydd så håller jag ju ofta på med utrymningsvägar. T ex ”Exit”-skyltar, ni vet.

Så jag kom på att jag kan starta en ”sex-serie” som heter ”Sexit”.

Jag är så less på att det fortfarande, år 2012, bara är männen som av någon outgrundlig anledning ”får snacka”. Det gör de ju oftast, ledsen män, ganska dåligt, dessutom.

Jag känner mig som en tonårstjej ibland, som är nykär, fast mannen ifråga är densamme som jag har levt ihop med sedan 1989.
Joho, man kan vara nykär i samme man 23 år senare.

Jag fick ett sånt där SMS, av honom idag, ni vet ett sånt där som får hela ens väsen att fyllas av kärlek och välbehag och lite till...hmmm

Jag kom på några roliga saker från tiden i mitt liv då jag jobbade som brandlärare och utbildade brandmän i rökdykning, släck, -taktik och
-teknik, husbyggnadsteknik, bärande konstruktioner och liknande.

DET VAR JU SANSLÖST ROLIGA TIDER UNDER DE DÄR ÅREN!

Men Ingrid, brukar folk fråga, du kan ju inte på fullt allvar mena att du utbildat fler än 1200 brandmän och brandbefäl i Sverige och aldrig någonsin ”gått igång på” en enda en av dem?

Å vad sa din man när du åkte ut, ensam kvinna, med 24 brandmannaelever, på kryssningsresor till Finland som avslutning på deras utbildningar och liknande tillställningar? Vad tyckte din man egentligen om det?

Det är nu det riktigt roliga börjar.

Det är klart att det inte gick att låta bli att gå igång på flera av dem. Vältränade, måna om sina kroppar, ofta sociala och tämligen mjuka män som tycker om att ta hand om andra människor, om jag får generalisera grovt.

SJÄLVKLART GICK JAG IGÅNG PÅ FLERA STYCKEN AV DEM, men…jag hade en strategi…, jag gjorde, spänningsmomentet kort.

Den första som alltid fick och fortfarande får veta, om pulsen slog/slår lite extra för någon man, tja det var just precis min egen man.

Det förunderliga är att bara genom att berätta det för honom så var den där ”kittlande stämningen” nästan omedelbart som bortblåst.

Erkänn, tjejer, det är liksom halva nöjet att gå omkring och ”tråna i smyg”. Det är liksom häftigt i sig själv det där trånandet…

LIVSFARLIGT om man befinner sig i en relation man är rädd om.
UT MED SPRÅKET BARA!

Det tog oftast inte mer än ett par dagar, om ens det, så var också tjusningen borta. Jag vet att jag själv, inte sällan, kunde tänka: Men Gode Gud, kvinna, vad såg du hos honom?

Jag glömmer inte heller när en av mina brandmannaelever helt sonika frågade mig, rakt på sak och rätt ut i klassrummet, hur min man tog det när jag, som ensam kvinna skulle åka iväg med deras klass, återigen 24 snygga brandmän på helgkryssning (det fanns givetvis lärarkollegor av manligt kön som också åkte med, så jag var ju inte ensam lärare med på resor av detta slaget).

Jag kunde inte låta bli, den gången, så jag log ett ganska snällt men retfullt leende och svarade långsamt och utdraget:

”Jooooooo, först var han riktigt svartsjuk, men sedan, efter det att han fått se kursfotot så sa han: ”Det är luuuuuuugnt, du kan åka iväg.”

Det blev ju ett skönt gapskratt i hela klassrummet. Joorå, gubbarna gillade den där jargongen och kaxigheten från min sida.

Men igen – det är ingalunda att leka med, det där, att känna åtrå till någon annan fast man redan har en partner.

Akta er noga för det, för jag tror att man blir jätteledsen själv, som människa, av att svika någon annan. Jag tror att man skadar sig själv lika illa som man skadar den man älskar och bryr sig om, genom svek.

Nej, jag är helt övertygad, att tänka erotiska tankar om en annan man, det är definitivt INTE otrohet. Ibland tror jag att särskilt tjejer/kvinnor lättare skuldbelägger sig själva för än det ena än det andra.

SLUTA MED DET, HELT MENINGSLÖST!

Jag som alltid har jobbat med män, män, män, i hela mitt liv tror mig veta litegrann om hur de fungerar.
Ni kan ge er på att de tänker erotiska tankar om flera olika kvinnor, säkert också flera gånger om dagen - om de mår bra. (Jo, jag väljer att vara ”hyfsad i språket” i den här delen av bloggen, så det får heta ”erotiska tankar”, men ni vet vad jag menar…)

Jo, inse, så är det nog (det kallas för biologi, människan rår inte för det) men i detta fall menar jag att det inte är ”tanken som räknas”. Det är vad du och jag väljer att göra eller inte göra av den där tanken som dyker upp, som faktiskt räknas. Det borde vara det som skiljer oss människor från djuren, hjärnans förmåga att fundera innan man agerar, eller?

Mmmm, snart kommer han hem, mannen i mitt liv, han är på innebandyträning ikväll… å då tänkte jag ha maten klar till honom när han kommer så jag måste sluta nu…

Ciao brudar, det är okej att tänka på sex. Men var rädda om Er själva å bara det bästa är gott nog åt Er, glöm aldrig det!

Det är vi brudar som bestämmer, inte männen, men vi kan låta dem tro det, så blir de så glada, så…

Catwoman


Å så värsta låten, som jag finner klart mer än halvsexig, bara jag slipper se det där "juckande eländet", så jag valde en stillbildsversion, men visst var det en sanslös musikalisk begåvning som världen förlorade, å jag njuter på alla sätt av hans musik...,, men frågan är vad som kommer ut i helheten om man börjar fundera över texten, Äh skit i det nu, jag måste ju inte analysera sönder allting, en bra sak jag lärt mig av mannen i mitt liv!
=)

Inga kommentarer: