lördag 13 oktober 2012

SEXIT - DEL 2

Allvarligt talat, vad håller vi svenskar på med?
But seriously, what on earth are the Swedish people up to?

Eller är det bara jag och min man som gör så här?
Jag köper snygga skjortor och tröjor i härligt, klara, färger till min man. Jag älskar att se honom i solgult, sprakande orange, violett och knallblått.
Or are I and my husband the only ones who are acting like this?
I buy nice shirts and lovely sweatshirts, in bright colours for my husband because I love to see him in those happy colours; yellow like the sun, orange like flames, blue like the sky…

Jag är trött på grå, grå, grå, mörkblå, mörkblå, mörkblå och så tråksvart!
Fy vad tråkigt. Dödsmässa!
Men vad händer? Jo, han tar på sig dessa underbara kläder när han ska åka bort, på konferenser och träffa andra än mig.
Värdelöst, ju. Jag har ju köpt dessa kläder för att JAG vill se honom i dem.
I’m sick and tired of grey, grey, grey, dark blue, dark blue and “boring-to-death-black”.
Just imagine, what happens? This is it; my husband get those lovely clothes on only when he’s going away, for instance going for a conference in his work, where he meets other people than me.
Worthless! Absolutely worthless! I was the one who bought those clothes for him because I do want to see my husband dressed into bright colours!  

Själv går jag omkring i en stalltröja och skitiga brallor hela helgen för jag ska ju ”ändå ut till hästarna” Jag ska alltid ut till hästarna, morgon, middag, kväll så det är vad min stackars man ska behöva titta på dag ut och dag in.
I, myself, live in my stable-clothes at home, which for example means dirty pants, day and night at my spare time.  I’m always on my way out to the horses, anyway, no use for changing, though. Poor husband this “dirty wife” is what he sees… ha ha ha  

Ha ha, jag glömmer aldrig den härliga jargongen på en av de brandstationer där jag jobbade i flera år:
I will never forget that funny jargon we had in one of the fire stations where I worked as a Fire protection engineer for several years.

”Ingrid, varför är du alltid osminkad? Varför är du så grå?” retades brandmännen med mig.
Ha, ha, orden var sagda med glimten i ögat och jag var inte sen med att ge igen: 
”Å vem skulle jag göra mig fin för här, här finns ju bara en massa dödskallar ändå…!”
The firemen loved to tease me: ”Ingrid, why don ´t you ever put on make up? Why always that grey look of yours? Ha ha, their words were said with a big sense of humour and I was pretty clever in answering them: “Just tell me, fellows, for whom should I put on make up and bother to make myself beautiful? All I see here around are the skulls of yours!”

Ha, ha, ha jo så där höll det på! Jag saknar det där ibland, jo den där så kallade brandstationsandan.
Ha ha ha, we always kept on talking and teasing each other that way. Sometimes I miss that sense of humour, that so called “fire-station-sense- of-humour” (a very sick kind of humour, by the way…)

Men egentligen, så korkat av oss, som man och kvinna, att vi klär oss snyggt för alla andra människor men sällan för varandra. Vad skiter inte jag i om andra människor tycker jag är attraktiv eller inte, fullständigt ointressant ju, men min man, han ska minsann dregla efter mig…
But in fact, how stupid of us, as a wife and husband, to getting nicely dressed when meeting other people but seldom when spending time together with each other.
What do I care if other people than my husband think that I am attractive or not? That’s totally uninteresting to me, but my own husband, he ought to be crazy with desire every time he’s looking at me… he he he…

Jo, det där kom jag på förra helgen.
Sagt och gjort, nu ska jag överraska mannen i mitt liv…
That I figured out last weekend. Said and done, now was the time for surprising the man of my life…

Roger var uppe på övervåningen och nattade yngste sonen.
Kusten klar. Jag visste att jag hade cirka 30 minuter på mig. Snabbdusch. På med den nya knallröda jackan som jag köpte när jag var i Nice med jobbet. Fixa håret, fort, fort, å så make up på det. Två vinglas, aaaahhhh, rött vin och så öva in lite ”halvsexiga poser”. Ha ha ha…
Roger was upstairs and said goodnight to our youngest son. Coast clear. I knew I had 30 minutes to go. A quick shower. Put on the new red jacket, which I bought when visiting Nice a month ago. Fixing my hair, hurry, hurry… and finally the make up. Then two glasses of wine and a few minutes in practising “sexy positions” ha ha

Allvarligt talat, jag blev tämligen upprymd själv av mitt påhitt…, å tja, rätt nöjd med looken också.
Seriously, I was quite elated myself by my figment, and yeaaaaah, pretty happy with the look of mine…




Resultatet lät inte heller vänta på sig…
The result was immediate!

Nej, nej, resten får ni fantisera om själva, men det här kan jag varmt rekommendera.
No, no, the rest of the story I leave up to the fantasies of yours, but I can recommend you folks to try it, if you haven’t already done so…

Det är ju min man och ingen annan som ska tycka att jag är snygg! Så ledsen kära kollegor och andra män, ni får även fortsättningsvis se mitt ganska ”gråa och omålade jag” på jobbet. Jag vill helt enkelt inte lägga ner någon energi på att alla människor ska tycka jag är vacker. Jag är vacker hur som helst, men den här looken, den är till för mannen i mitt liv…
For sure it is my husband and nobody else who are supposed to think that I am handsome! So therefore, dear colleagues, and other men, you will have to stand me looking that “grey and mostly without any make up” even in the future, I’m afraid. 
In fact, I don’t want to spend any time at all in making efforts just for the sake of making people think that I’m beautiful. Why should I?
I AM BEAUTIFUL, WITH OR WITHOUT MAKE UP, BUT THIS LOOK IS RESERVED FOR MY HUSBAND!

Ciao!
Ciao!

Avslutar med den i särklass sexigaste låt jag vet och i samma stund kommer mannen i mitt liv in med ett glas vitt vin till mig!
I will finally play the sexiest song I know…and while I’m writing this, guess what; my husband enters this very room with a glass of white wine for me…

YOU GIVE ME REASON TO LIVE!

http://www.youtube.com/embed/4b04jq7NB1s

Catwoman 
Catwoman

Inga kommentarer: