måndag 25 november 2013

Ibland blir jag bara superglad av män även fast jag inte förstår dem - Sometimes I'm just super happy by men, even though I do not understand them...

Godmåndag!

GoodMonday!

 Jag har jobbat på extremt manliga arbetsplatser i hela mitt liv.
Butiksförsäljare i byggvaruhus
Radio- och TV-försäljare.
Brandman, brandbefäl, Räddningschef i beredskap

Och nu som brandingenjör inom privat näringsliv.


I have worked in extremely male workplaces throughout my life.
Shop Dealer in DIY/Hardware stores,

Radio and television salesman,
Firefighter, Fire Officer, Fire Chief in Command
And now, as a Fire Protection Engineer in a private company.
 
Ibland är jag så arg på män!
Jag förstår dem inte, bara.
Sometimes I'm so mad at men!
I just don' t understand them.

Å ibland är de så gulliga så man bara vill äta upp dem.
And sometimes they are so cute so you just want to eat them up.

Söta liksom.
Då blir man liksom kär i dem.
So so sweet.
Then I almost fell in love with them.

Jag jobbar mycket ute i industrierna och på byggarbetsplatser.
Jag trivs där.
Nowadays I work a lot in industries and construction sites.
I feel comfortable there.

Idag blev jag så där kär i alla gubbarna igen.
Today, I was like "in love" with all the guys again.

Vi letade lämpliga väggar för att brandsektionera. Plötsligt får en av männen syn på en ny rörinstallation på en toalett.
We were seraching for appropriate walls to make new firecompartments. Suddenly one of the men spotted a new pipe installation on a toilet.


Han blev ledsen, på riktigt.
He was sad, real sad.

”Titta så fult de har gjort- det där är inte snyggt!”
"Look how ugly they've done this work -it's not nice!"



Jag tittar på honom för att se om han skojar. Det spelar väl ingen roll hur vattenledningsrören är dragna på en toalett, tycker jag, bara de funkar.
I look at him to see if he was kidding. It does not matter how the water pipes are routed on a toilet, I think, as long as they works.
 
 Men det är ju så där när män liksom är riktigt söta.
But it's like that when men are really cute.

En rörinstallation kan alltså vara ful, tänker jag.
A pipe installation can thus be ugly, I think.


Ja, sedan går vi vidare. Å vad finner jag då om inte denna ordningsregel:
Yes, then we move on and what do I find, yes -this order rule:


                                 Inventory and no junkyard

Jag lovar- händer bara på en arbetsplats som domineras av män, jag lovar er.
I promise-just happens in a workplace dominated by men, I promise you.

Men ack så himla gulligt.
But Oh! So very cute!
 
Jag menar det. Man blir liksom glad av gubbarna ibland, jätteglad.
I mean it. I become sort of happy from men sometimes...
 
Så just idag älskar jag män, även om de alltid är svåra att förstå sig på...
So right now, I love men, even though they are always difficult to understand ...

Catwoman

Inga kommentarer: