onsdag 30 april 2014

Våren är underbar - Spring is lovely


Hej på er allihopa!
Hi everybody!

Nu var det ju ett tag sedan jag bloggade sist.
It has been some time since I last blogged

Om jag tröttnat?
If I'm fed up?

Nej nej, jag har bara haft så sanslöst mycket att göra, både privat och på jobbet.
No no, I' ve just been very busy in life, in business and private aswell.


Jag vet att många människor inte förstår det faktum att jag tagit fram min barnatro igen.
I know there are many ppl who do not really understand
the fact that I have gone back to my childhood faith in God.

 
De senaste årens händelser har lärt mig att Gud är det bästa alternativet hur naivt det än må vara.
The events of recent years have taught me that God is the best option how naive it may be.


Jag tror inte att jag hade fixat så mycket om inte "någon däruppe" hade vandrat brevid mig och brytt sig om mig och min familj.
I do not think I could've pulled as much if not "someone up there" had walked beside me and cared for me and my family.


Men det finns saker kvar, saker jag faktiskt måste göra.
But still there are things I must complete.


Å om jag bara kunde berätta, men det får vänta en stund...
Oh, how I wish I could tell you, but I have to wait...


Jo, jag "pratar" med Gud, det kanske blir så när man inser att omgivningen har tröttnat på det man vill berätta om...
Well, I "talk" to God, it might be so when you realize that the environment has grown tired of what you want to tell about ...


I morse när jag läste Bibeln och bad Gud om vägledning i en fråga så får jag upp en vers i Matteusevangeliet:
This morning when I read the Bible and prayed to God for guidance in a query, I get up a verse in Matthew:


Gör er därför inga bekymmer om morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer."
"Therefore do not worry about tomorrow. It will worry about itself. "


Hästarna tröttnar i alla fall inte på mina berättelser. De lyssnar på mig varje dag och igår var jag ute och hoppade Reborn Spirit för första gången på terrängbana. Det var verkligen som om jag suttit på Spirit, ni vet den där teckande filmen om Spirit...
At least my horses do not get tired on my stories. They listen to me every day and yesterday I was out and jumped my young Reborn Spirit for the first time on a terrain path. It really was as if I had been riding Spirit, you know that cartoon movie about the horse Spirit ...

Vilken känsla!
What a feeling, folks!


Å så har jag visat honom hans livs första hoppbana å titta så bra det gick.
And I also did show him his first obstacle path in a small competition a couple of weeks ago... and just look at the result.



Jag är så stolt över honom!
I´m so proud of him!

Kram allihopa,
Hugs everybody

http://youtu.be/JJwQ8jEOS7s


Real Catwoman

Inga kommentarer: