lördag 31 maj 2014

Jag förstörde min mans övning på 10 minuter - I destroyed an exercise that my husband brought home, and it took me only 10 minutes...

Hej allihopa!

Jag fortsätter njuta av våren.

Hästar, solveranda, prunkande grönska...

Min man har varit på politisk kongress.

Han hade med sig en massa intressanta frågor om vad man kan välja/inte kan välja gällande sin egen identitet.

Härligt att sitta ner med familjen och diskutera sådana intressanta frågor en lördagskväll.

Min man sa att jag på 10 minuter lyckades förstöra en övning som normalt sett tar 4 timmar att genomföra.

Hmmm...

Jag sa ju bara att jag inte känner mig som en svensk och att jag nog egentligen inte är särskilt välkommen här därför att jag:

  • har en konkret Gudstro och
  • gärna visar känslor och
  • inte bryr mig om titlar och
  • inte har någon som helst respekt för maktpositioner och 
  • tycker att moralfrågor är viktigare än social status och
  • inte har något behov av att tycka lika som alla andra och
  • tycker att det är VIKTIGT att stå upp för egna åsikter och
  • hellre har några få goda vänner än en hel hög med "kompisar" och...
Jag kan fortsätta hur länge som helst...
Nej, det finns ingen "etnicitet" tycker jag. Det finns bara en massa, av människan, konstruerade regler och de ser lite olika ut i olika delar av världen, men hur blev det så, då?



   





Little introvert Tweed, how I love you! What are you thinking about, friend? You are a horse and I don't think you are a bit worried about what "kinda" horse you are..., a horse is a horse..., that´s it.   

Jag avslutar med en gospelsång, igen.
Godnatt,
Real Catwoman


  www.youtube.com/embed/EvApkRK3uYA


Inga kommentarer: