tisdag 27 maj 2014

Testat av den svenska sjukvården - fungerar finfint!


Goddag!

Jag är hemma från jobbet.

Inom loppet av några veckor har jag ramlat av mina hästar 2 gånger, vilket resulterat i dels en hjärnskakning och dels en axelskada där delar av muskelfästet sannolikt slitits av.

Äh, lika bra att koncentrera allting när man ändå är på G.

Jag har, peppar, peppar, inte behövt uppsöka sjukvård under alla år jag hållit på med hästsport, men det tar jag tydligen igen nu.

Nåväl, den svenska sjukvården tycks fungera bra i alla fall.

Vårdcentralen, akuten, ortopeden, röntgen, KAVA (Kirurgisk akutvårdsavdelning), sjukgymnastik...
Joorå, nu har jag testat av en hel del å allt fungerar ju finfint.

Låtom oss nu alla hoppas på att det dröjer innan jag behöver nyttja svensk sjukvård igen.

Å om jag ändå skulle sjukskrivas så var det ju inte fel att det hände i en tidsperiod då vädret är så fantastiskt...

Vilken underbar maj vi har här i södra Sverige. nu får jag njuta av att titta på djur och natur tills jag får rida igen. Å vad jag längtar efter att åter få spränga fram i galopp på skogsvägarna.



Vackrare än så här blir det knappast inte!
 


Joorå, Ullis å Tweed har grejat sin första 90-bana och också startat i 1,00 m med bara ett nedslag i grunden. Tweed har smält in finfint hos oss och har snart varit här i ett år! 

 

...å visst unnar jag mig av livets goda. Egenhändigt gjord fisksoppa ute på solaltanen.

 


Å även om jag inte kan rida på ett tag så kan jag ju titta på och njuta av alla våra hästgrabbar!

Kram på er

Real Catwoman

Inga kommentarer: